.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیا واقعا مشایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری است؟
آیا واقعا مشایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری است؟

طی ماه های گذشته و پس از پررنگ شدن طرح مباحثی چون مکتب ایرانی از سوی مشایی و تمجید بی سابقه از کوروش از سوی محمود احمدی نژاد برخی رسانه ها و تحلیلگران مدعی شدند که اسفندیار رحیم مشایی گزینه مورد نظر احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری دوره بعد است و از اینرو برخی رفتارهای آنان را باید در چارچوب یک رفتار انتخاباتی مورد بررسی قرار داد .

هر چند به دلیل نزدیکی فکری احمدی نژاد و مشایی به نظر می رسد که وی گزینه مطلوب احمدی نژاد برای ریاست جمهوری دوره بعد باشد اما واقعیت این است که محمود احمدی نژاد سیاستمدار زیرکی است و خوب می داند عبور دادن مشایی از بسیاری گردنه های انتخاباتی دشوار و شاید ناممکن باشد . اینکه مشایی با این حجم از مخالفت های شدید در میان جریان اصولگرا بتواند از فیلتر شورای نگهبان عبور کند نیز محل تردید است .

در چنین شرایطی آیا سیاستمدار زیرکی مانند احمدی نژاد واقعاً تمام تخم مرغ هایش را آنگونه که الآن و ظاهراً به نظر می رسد در سبد اسفندیار رحیم مشایی می گذارد ؟ بعید است پاسخ به این پرسش مثبت باشد . احمدی نژاد در عرصه های سیاسی گاهی رفتاری مرتکب شده که اصولگرایان را با شوک مواجه کرده و لذا بعید است از اکنون نامزد مورد علاقه اش برای ریاست جمهوری دوره بعد را به میدان بفرستد تا بسوزد .

در واقع به نظر می رسد اصولگرایان در ماجرای مشایی دچار یک اشتباه شده اند . آنان به گمان اینکه مشایی گزینه مطلوب احمدی نژاد است شروع کردند به رصد رفتارهای مشایی و شاید از رصد دیگر اقدامات غافل شدند. شاید اساسا ً مشایی و حرف هایش برای رد گم کردند باشد و فرد دیگری از سوی رئیس جمهور برای انتخابات دوره بعد مورد حمایت قرار گیرد . شاید آنان می دانند که اصولگرایان روی مشایی حساس هستند پس بدشان نمی آید اصولگرایان را با مشایی سرگرم کنند تا بعداً و در فرصتی مناسب گزینه مورد نظر خود را راهی میدان انتخابات کنند . گزینه ای با گفتمان مورد نیاز برای انتخابات ریاست جمهوری دوره بعد و حتی مورد حمایت اصولگرایان که چند ماه بعد از انتخابات اصولگرایان را مجدداً با شوک مواجه می کند و باز همه می فهمند که مشایی همه کاره دولت بعدی شده است !

از اینرو به نظر می رسد بهتر است فعالان سیاسی بویژه اصولگرایان با دقت بیشتری فضای سیاسی را رصد و تحلیل کنند تا همواره دچار شوک های ناشی از شتابزدگی در تصمیم گیری مواجه نشوند. شاید بد نیست اصولگرایان بدانند خیلی از هواداران مشایی بدشان نمی آید که گزینه مطلوب آنان به شدت مورد حمله و نقد اصولگرایان قرار گیرد . شاید خیلی از نقدها و حمله ها به سود مشایی باشد . شاید اصلاً مشایی نامزد نشود و فرد دیگری نامزد شود که شاید الان اسمش را هم نشنده ایم و شاید .... بهتر است همه این شاید ها را بررسی کنیم .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 16 مهر 1389
به شتر مرغ مانی نه این تمام و نه آن!
در این مقاله حرف شما و موضع حضرت عالی مشخص نشد که ما اصول گرایان چه بکنیم؟ از نگاه یک اصول گرا مطلب نوشتید یا اصلاح طلب؟
اميد 17 مهر 1389
نه اقا هيا هو ميكنند اينها رد گم كني .اينها ثمره را در استين دارند 1 سال مونده به انتخابات كم كم علمش مي كنند. البته اگر مردم اينبار در انتخابات شركت كنند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.